Warme Wintermaanden Campagne 2023

Geniet tijdens de Warme Wintermaanden van de gezellige stad met originele winkels, sfeervolle horeca en winterse evenementen. Met een overkoepelende campagne met o.a. citydressing, busreclame, social media campagne, print, nieuwsbrieven, online adventskalender, online banners, PR, een speciale Warme Wintermaanden flyer én een wandeling langs diverse foto hotspots, lieten we bewoners, regiobewoners en dagbezoekers zien dat Alkmaar deze winter bruist!

Warme Wintermaanden Campagne

Doelgroep: bewoners, regiobewoners en dagbezoeker NHN

Campagneperiode: december 2023 t/m januari 2024

Resultaten campagne:

  • Bereik campagnepagina: 8.274 gebruikers, 11.649 weergaven
  • Social media campagne:
    • Bereik regionale campagne 373.972 | betrokkenheid 5.403 | 2.247 klikken op links
    • Bereik campagne NHN 61.490 | betrokkenheid 10.137 | 4.381 klikken op links
  • Speciale Warme Wintermaanden nieuwsbrief: 10.609 abonnees, 38% openingsrate, 9,3% CTR
  • Online campagne (i.s.m. lokale mediapartners):
    • NH Media 419.842 vertoningen | 938 kliks
    • Flessenpost uit Bergen (4 weken online banner)
  • Print:
    • Warme Wintermaanden flyer (5000 exemplaren) verspreid in de binnenstad.
    • Warme Wintermaanden Wandeling (500 exemplaren) verspreid via Alkmaar Store (VVV), Grote Kerk Alkmaar en Waagplein.
    • Advertorial (2x) Alkmaars Nieuwsblad (oplage 46.000)
    • Advertorial De Uitkomst (oplage 13.500)
    • Spread in het Alkmaar Prachstad magazine (oplage 110.000)
  • Outdoor:
    • Citydressing: Karpetonspandoek, banieren, MUPI’s en billboard. Totaal bereik: 11.892.511
    • Connexxion: vijf weken 5 bussen (achterklep)
  • Pers & PR:
    • In het kader van de Warme Winterwandeling hebben we een fotowedstrijd uitgezet onder de (regio)bewoners van Alkmaar. Deze actie leverde user generated content op de voor de Warme Wintermaanden campagne en de fotografen maakten kans op een mooie prijs.
    • Persbericht “Ontdek de magie van de Warme Wintermaanden in Alkmaar” en “Beklim jij straks de Waagtoren” (i.h.k.v. fotowedstrijd)
  • Samenwerking organisatoren en ondernemers: in samenwerking met Alkmaars Bolwerk en Stichting Waagplein werd er een Warme Winter Schaatsbaan gerealiseerd op het Waagplein. En samen met Doss events (organisator Kersthuis in De Grote Kerk) realiseerden we een vijftal fotoframes (ansichtkaarten) op vijf fotogenieke locaties in de binnenstad.
  • Online adventskalender