Zomercampagne 2023

Gedurende de zomerperiode zijn er voldoende bezoekers in de regio. Met name aan de kust. In de zomercampagne zijn de bezoekers aan de kust verleid ook eens een bezoekje te brengen aan Alkmaar, bijvoorbeeld bij minder weer. Om de Kaasmarkt te bezoeken, een dagje te winkelen, voor de horeca en de cultuur. 

Kaasdragers aan het kaarten

Dit gebeurt o.a. door middel van gerichte online advertenties op basis van de geografische locatie van de gebruiker, oftewel geotargeting. Daarbij wordt gefilterd op Engels- en Duitstalige gebruikers aan de kust van Noordwijk tot aan Den Helder.

Doelgroep: bezoekers aan de kust, van Den Helder t/m Noordwijk

Campagneperiode:  juni t/m augustus 

Resultaten campagne:

  • Social media campagne (geotargeting): 288.384 bereik | 556.547 weergaven | 657 klikken naar de website
  • Vernieuwde Kaasmarktflyer (beschikbaar bij de VVV in de regio/provincie)
  • Print: advertorials in Bergen Magazine (oplage: 10.000), Wat Gaan We Doen Vakantiemagazine (oplage: 80.000), Trots op eigen Land Magazine (Landal parken), Egmondkrant (oplage: 60.000) en Dagje uit in de Regio Alkmaar (Rodi) (oplage 174.000).
  • Citydressing: zomerbanieren en billboard Kaasmarkt
  • PR: persbericht “Van Kust naar Kaasmarkt
  • In samenwerking met Regio Alkmaar een campagne gericht op bewoners en regiobezoekers met o.a. een bijdrage in Dagje uit in de Regio, uitgaven Rodi en een online campagne. En daarnaast advertorials bij landelijke uitgaven van Columbus Travel, FietsActief en Zin Magazine om de nationale bezoeker te verleiden in de nazomer naar de regio te gaan.