Zomercampagne 2024

In de zomermaanden trekt de regio veel internationale bezoekers aan, vooral langs de kust. In onze zomercampagne hebben we deze toeristen uitgenodigd om Alkmaar te ontdekken, bijvoorbeeld op dagen met minder goed weer. Ze kunnen de Kaasmarkt bezoeken, een dagje shoppen, genieten van de horeca, of de cultuur verkennen. Dit hebben we onder andere gedaan via gerichte online advertenties die gebruikmaken van geotargeting, waarbij we ons specifiek richten op Engelstalige en Duitstalige gebruikers langs de kust, van Noordwijk tot aan Den Helder.

Winkelen in Alkmaar

Doelgroep: Bezoekers aan de kust, van Den Helder t/m Noordwijk
Campagneperiode: juni t/m augustus 

Resultaten campagne:

  • Engelstalige & Duitstalige social media campagne (o.b.v. geotargeting): 220.244 bereik | 692.260 weergaven | 1.093 klikken naar de website
  • Flyers Vernieuwde Kaasmarktflyer (beschikbaar bij de VVV in de regio/provincie) en UITagenda flyer
  • Print Advertorials in Bergen Magazine (oplage: 10.000), Wat Gaan We Doen Vakantiemagazine (oplage: 80.000), Trots op eigen Streek Magazine (Landal parken), Egmondkrant (oplage: 60.000) en Dagje uit in de Regio Alkmaar (Rodi) (oplage 174.000).
  • Citydressing Zomerbanieren en billboard Kaasmarkt
  • Inzet van Kaasmeisjes op Zomerbraderie in Egmond aan Zee